Leveransvillkor

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Sista säkra beställning är kl. 16.30 för leverans från r-pi.se samma dag som beställningen är lagd. Vid normal postgång får du paketet dagen efter vi har lämnat paketet till posten.

Leveranser

Bor du i närområdet - Nordvästra Skåne kan du hämta ditt paket i Helsingborg på Brunnsallén 77, Ramlösa - ring för överenskommelse om tid. Vi tar Visa/Mastercard via iZettle, Swich och tar även emot kontanter. Övrig leverans skickas med DHL och PostNord/Varubrev beroende på vikt och/eller ordervärde. Vi levererar i nuläget inom Sverige och Finland.

Brev

Beställning som har låg vikt 0 - 9 gram och lågt värde kan skickas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med Payson Direkt eller förskottsbetalning med Bankgiro. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

Varubrev

Beställning som har en vikt mellan 10 och 250 gram och/eller ett värde mellan 100 och 600 kr skickas med leveranssätt Varubrev, där utöver med DHL. Mindre än 10 gram och värde under 100 kr skickas med vanligt brev. Du från meddelande från PostNord eller DHL att jag har skrivit ut fraktetikett. Beställningen levereras till din brevlåda eller till ditt närmaste postombud - DHL Servicepoint, beroende på varubrevets tjocklek.

Enhetsfrakt

Fraktkostnad/småorderavgift är 39 kr, oavsett storlek på din order.

Fraktfritt vid köp över 999 kr ex. moms.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Uteblir beställningen helt återbetalar vi inbetalt belopp.

Transportrisken

Vi står för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Tänk på att det nästan alltid finns en faktura som medföljer i paketet. I normalfallet har du redan betalt fakturan via Payson eller Bankgiro men i de fall som ett företag väljer att betala med faktura skickas den med paketet eller via brev beroende på överenskommelse.

Längst ner på fakturan hittar du information om du har betalt eller inte, i fall du skulle bli osäker.

Restnoterade varor

Varor som är restnoterade, skickas till kund när de åter finns på lager. Du har möjlighet att avbeställa restordernoterade varor. Har du betalt med Paysonkonto sätts summan automatiskt tillbaka på kontot om kund önskar annullera restnoterade vara under väntetiden.